2017-03-30, 15.00 (CEST)

Fredrik Westman avgår som VD i OptiFreeze

Fredrik Westman har meddelat styrelsen att han har för avsikt att sluta som VD i OptiFreeze och avgår formellt den 10 april 2017 då efterträdaren Nick Kramer tillträder. Fredrik Westman har varit VD i OptiFreeze sedan våren 2014 då bolaget noterades på AktieTorget.

-  Det har varit en fantastisk lärorik resa att tillsammans med vårt team bygga upp OptiFreeze som bolag och inte minst att få vara med om att skala upp teknologin. Min efterträdare Nick Kramer kommer att vara en stor tillgång för OptiFreeze när bolaget nu är på väg in i en ny fas, säger Fredrik Westman, avgående VD i OptiFreeze.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Göran Hedbys, Ordf  OptiFreeze AB

E-post: ghedbys@gmail.com

Denna information är sådan information som OptiFreeze AB  är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 mars 2017.

OptiFreeze AB har en patenterad teknik som möjliggör att smak, form och struktur hos grönsaker, frukt, bär och örter kan säkerställas genom hela nedfrysnings- och upptiningsprocessen. Bolaget har även en metod som förlänger hållbarheten på kylda produkter. Tekniken kan även användas för att minska tiden för torkning av bladkryddor och samtidigt förbättra smak, arom och färg. Tekniken öppnar för nya affärsmöjligheter för odlare och distributörer samt livsmedelsföretag runt om i världen. Bolagets teknik innebär att cellerna i grönsaker, frukt, bär och örter tar upp naturliga sockerarter som bevarar smak, form och struktur. OptiFreeze är resultatet av en längre tids forskning vid institutionen för livsmedelsteknik i Lund. Bolaget har sitt säte i Lund och är noterat på AktieTorget.

Se pressmeddelande